Duża konkurencja na rynku sprawia, że pozyskanie nowego klienta jest bardzo trudne. Tym bardziej jeśli mamy na celu pozyskanie klienta biznesowego. W dzisiejszym artykule postanowiliśmy opisać 3 skuteczne metody na pozyskanie klienta B2B. Koniecznie przeczytaj do końca.
Sposób 1. Cold Calling
Cold Calling to w wolnym tłumaczeniu “zimy telefon”. Pod tym pojęcie kryje się rozmowa telefoniczna z potencjalnym klientem. Naszym celem jest zainteresowanie klienta naszą ofertą. Wymaga to posiadania odpowiedniej wiedzy marketingowej oraz wysokich umiejętności komunikacyjnych. Jeśli sami nie potrafimy zrobić tego skutecznie, możemy zatrudnić specjalistyczną firmę, która posiada swoje własne Call Center B2B.
Sposób 2. Cold Mailing
Cold Mailing natomiast polega na próbie dotarcia z naszą ofertą do klientów za pośrednictwem wiadomości email. Wysoka skuteczność takich działań możliwa jest tylko i wyłącznie jeśli zadbamy o następujące elementy:
– odpowiednio wyselekcjonowana baza odbiorców,
– doskonale przedstawiona oferta naszej firmy,
– zachęcający tytuł wiadomości oraz jej treść.
Sposób 3. Social Media
Media społecznościowe jak sama nazwa wskazuje, służą do poszerzania kręgu znajomości. Funkcjonalności jakie oferują tego typu aplikacje, można wykorzystać do pozyskiwania klientów. Idealnie sprawdza się w tym przypadku serwis o nazwie Linkedin. Jest to portal zrzeszający pracodawców i pracowników na całym świecie. Trudno wyobrazić sobie większą bazę potencjalnych klientów w jednym miejscu.
Który z powyższych sposobów sprawdzi się najlepiej?
Trudno jednoznacznie odpowiedzieć na to pytanie. Idealnym rozwiązaniem może okazać się połączenie wszystkich trzech metod. Trzeba jednak pamiętać aby robić to z głową. Zbyt nachalna próba dotarcia do jak największej grupy klientów może przynieść odwrotny do zamierzonego efekt. Przed rozpoczęciem działań marketingowych powinniśmy odpowiedzieć sobie na trzy kluczowe pytania: Kto jest moim idealnym klientem? Jakie są jego potrzeby? W jaki sposób oferowany przeze mnie produkt może mu pomóc. Dogłębna analiza tych aspektów pozwoli na opracowanie skutecznej kampanii marketingowej.